星期三, 8月 19, 2009

15MALAYSIA

15Malaysia is a short film project. It consists of 15 short films made by 15 Malaysian filmmakers. These films not only deal with socio-political issues in Malaysia, they also feature some of the best-known faces in the country, including actors, musicians and top political leaders. You may think of them as funky little films made by 15 Malaysian voices for the people of Malaysia.

Please enter and make yourself comfortable.

Watch our films. Look at our photographs. Drop us rude comments. Display your own films. Grab cool goodies. Join competitions. Meet our people. Help us spread the word. Download anything you want…

我們這一代,就像那個兒子,被父母灌輸「這裡不是我們的地方,我們在這裡沒有機會的」,政府大學輪不到我們。阿,講到這裡,就想起我自己是獨中生,高三畢業我只能念很貴很貴的學院不然就去台灣或中國念書,家境好一點的可以去美國英國澳洲,差一點的可以去新加坡,但是去新加坡成績又要很好,像我這樣beh tak ce的,form都沒有機會填。就這樣我去了台灣讀書。

我沒有怪父母跟我說大馬就是這樣的地方,我知道他要說的是「這就是現實,我也沒辦法」。但是,我出生在這個地方,我就是Malaysia人,我的故鄉。「那邊也可以交朋友啊」,對,我在台灣朋友也很多,有一半是跟我一樣去台灣念書的朋友,不是說台灣朋友不好,我也有很好的台灣朋友,但是人在異鄉為異客,始終覺得家最好。

之前來了一個台灣朋友,我招待他,去吉隆坡的景點逛逛。跟他談到馬來西亞的政治和環境,他說「這樣的地方,怎麼可以住下去,感覺寄人籬下」,但是我跟他說,我喜歡這裡,我這裡長大。

為甚麼巧克力要放回櫃台呢?巧克力代表著美好的東西,美好的關係,放在那裡,是覺得可惜,可惜的是「我」又被舊有的思想框架著,沒有辦法讓「我」最求那美好的關係。
15MALAYSIA

2 則留言:

  1. I dun quite understand the "chocolate".
    It's like hanging over there, should have more to tell isn't it?

    回覆刪除
  2. I wrote my point of view, how about you?

    回覆刪除

Recent Comments